Zespół udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Pedagog szkolny - Małgorzata Bendyk
Pedagog specjalny - Kamila Koniecko
Psycholog szkolny - Patrycja Lech
Logopeda szkolny - Agata Superson
Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów - Katarzyna Mikołajczak - Niemczuk
Zajęcia specjalistyczne - Małgorzata Bendyk, Kamila Koniecko, Patrycja Lech, Agata Superson
Informujemy, że istnieje również możliwość skorzystania z pomocy psychologa
w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Tolkmicku, przy ul. Sportowej 1.Termin wizyty należy wcześniej umówić telefonicznie.
Nr tel.: (55) 231-63-24
Godziny pracy szkolnych specjalistów
Małgorzata Bendyk - pedagog szkolny
Poniedziałek 8.30 - 12.10 (budynek B)
Wtorek 7.30 - 11.10 (budynek B)
Środa 8.00 - 12.05 (budynek B)
Czwartek 8.30 - 10.25 (budynek A), 10.30 - 14.15 (budynek B)
Piątek 9.30 - 10.25 (budynek A), 10.30 - 14.15 (budynek B)
Kamila Koniecko - pedagog specjalny
Poniedziałek 10.15 - 12.15 (budynek B)
Wtorek 9.30 - 11.20 (budynek A), 8.25 - 9.30, 13.00 - 14.00 (budynek B)
Środa 10.30 - 11.20 (budynek A), 8.25 - 9.30 (budynek B)
Czwartek 10.50 - 11.20 (budynek A)
Piątek 11.00 - 11.10 (budynek A), 8.25 - 9.25 (budynek B)
Patrycja Lech - psycholog szkolny
Czwartek 8.00 - 13.00 (budynek B)
Piątek 8.00 - 12.00 (budynek A)
Agata Superson - logopeda szkolny
Poniedziałek 8.00 - 12.00
Wtorek 8.00 - 12.00
Środa 8.00 - 11.00
Naszą szkołą opiekuje się Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Nr 2 w Elblągu
82-300 Elbląg ul. Kosynierów Gdyńskich 30
tel. (55) 625-82-51 fax. (55) 625-82-53
strona www: poradnia2elblag.pl
adres e-mail: ppp2@elblag.eu
Godziny pracy Poradni:
Poniedziałek - 8:00 - 20:00
Wtorek - 8:00 - 18:30
Środa - 8:00 - 18:00
Czwartek - 8:00 - 18:00
Piątek - 8:00 - 16:30
Sobota - 8:00 - 12:00
Sekretariat pracuje od poniedziałku do piątku w godzich 7:30 - 15:45.
Zespół orzekający: czwartki od godziny 8:30
Rodzicu, to warto przeczytać!
- Przyjaźń w życiu młodego człowieka - dlaczego jest ważna?
Przyjaźń już od dłuższego czasu jest obiektem zainteresowań wielu badaczy z różnych dyscyplin naukowych. Mówi się, że obecnie próżno szukać prawdziwej przyjaźni. I choć budowanie trwałych relacji to niełatwe zadanie – niemal każdy człowiek pragnie bratniej duszy. Dlaczego dbanie o silne relacje jest tak trudne? Czy przyjaciel w ogóle jest potrzebny? Jak możemy pomóc uczniom nawiązywać trwałe kontakty z rówieśnikami? Mam nadzieję, że ten krótki tekst i zaproponowane scenariusze zajęć będą motywacją dla Ciebie i uczniów do refleksji na temat przyjaźni.
https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/przyjazn-w-zyciu-mlodego-czlowieka-dlaczego-jest-wazna
- Codzienne rytuały. Czy warto je pielęgnować?
Żyjemy szybko. Coraz więcej naszej uwagi koncentruje się na tym, jak wykorzystać każdą chwilę, jak wzmocnić swoją efektywność w pracy, szkole, czynnościach domowych, aby nadążyć ze wszystkim, co „wpisaliśmy” w codzienny plan. Odczuwamy satysfakcję, kiedy zdążyliśmy. Jednak mamy kłopoty ze snem, stajemy się coraz bardziej nerwowi, błahe zdarzenia wytrącają nas z równowagi, narzekamy na stres. Jak znaleźć balans?
https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/codzienne-rytualy-czy-warto-je-pielegnowac
- O potrzebie relaksu i odpoczynku dzieci
Po całym dniu czy tygodniu ciężkiej pracy przychodzi moment na upragniony i wyczekiwany relaks i odpoczynek. „Muszę odpocząć! Muszę się zrelaksować!” – te zdania często słyszymy z ust dorosłych. Dokładnie tak samo jest z dziećmi. One też potrzebują odpoczynku, czy potrafisz o to zadbać?
https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/o-potrzebie-relaksu-i-odpoczynku-dzieci
- Krytykuj zachowanie, a nie dziecko
Krytykowanie zachowania dziecka to trudne zadanie wychowawcze. Z jednej strony dziecko powinno usłyszeć, że to, co zrobiło jest niewłaściwe (niezgodne z zasadami społecznymi, nieodpowiedzialne, złe, nieetyczne itd.). Z drugiej strony ciągłe upominanie, wytykanie, wskazywanie na niewłaściwość zachowania bez równoczesnego określenia, jak powinno być, może mocno obniżyć poczucie wartości i samoocenę dziecka, co negatywnie wpłynie na jego życie. Jak więc krytykować, aby nie zaszkodzić?
https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/krytykuj-zachowanie-a-nie-dziecko
- Co zrobić, jeśli dziecko jest na Ciebie złe?
Kuba mieszka w pobliżu klubu sportowego. Od wczesnego dzieciństwa z okien swojego pokoju na 6 piętrze obserwował mecze piłkarskie miejscowej drużyny. Tak zrodziła się jego miłość do piłki nożnej. Rodzice zapisali go do szkółki piłkarskiej i teraz, jako czwartoklasista, poważnie trenuje dwa razy w tygodniu. Dba o formę fizyczną, stara się odpowiednio odżywiać, dużo czyta na temat sportu i marzy o karierze piłkarza, ale nadal ulubionym zajęciem pozostaje oglądanie meczów przez okno swojego pokoju.
https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/co-zrobic-jesli-dziecko-jest-na-ciebie-zle
- Trudne zachowania – kiedy się martwić
Nie każdym zachowaniem dziecka, które jako rodzice uważamy za trudne, należy się martwić. Często jest ono sposobem na poradzenie sobie z tym, czego dziecko doświadcza, co czuje, czego potrzebuje. Warto różnicować trudne zachowania, które mają swoje źródło w problemach wychowawczych od tych, z którymi warto udać się do specjalisty. Co powinno niepokoić?
https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/trudne-zachowania-kiedy-sie-martwic