Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Ręczną dziewcząt
W dniu 16 listopada w Gronowie Elbląskim odbyły się Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Ręczną dziewcząt z klas IV-VI. Drużyna z naszej szkoły w składzie:Weronika SzwarcMagdalena RudakSandra DutkiewiczNadia SiedlarWeronika SparzakIzabela SzulcMichalina RogowskaAleksandra SiemaszkoUrszula StołyciaNela Pawłowskazajęła w tych rozgrywkach II miejsce. Gratulujemy!!!
Układamy zabawne dyktando z wyrazami z ó i u – klasa IV „a”
W czasie lekcji języka polskiego uczniowie z klasy IV „a” układali w grupach zabawne dyktanda ze wskazanymi wyrazami zawierającymi „ó”, „u”. W ten sposób doskonalili swoje umiejętności ortograficzne i językowe. Ujawnili też swoją wyobraźnię i pomysłowość, by uporać się z tym niełatwym zadaniem. Ich prace podlegały różnorodnej ocenie.
Do klasowego dyktanda zostało wybrane opowiadanie Julii Idzikowskiej, Zofii Stepnowskiej i Wojciecha Pruseckiego, którzy uwzględnili wszystkie wyrazy z rozsypanki oraz popełnili najmniej błędów.
Ponadto uczniowie wybrali najśmieszniejsze dla nich historie. Najbardziej spodobały im się teksty trzech grup w składzie: Piotr Podborowski, Oskar Stodulski, Viktoriia Datska (I), Weronika Starostecka, Dominik Sparzak, Adam Różański (II), Aleksander Gmys, Stanisław Szymański, Artem Beliavskyi (III).
Poniżej zostały zamieszczone wszystkie teksty uczniowskie, gdyż obfitują w humorystyczne skojarzenia.
E. Szrepfer
Julia Idzikowska, Zofia Stepnowska, Wojciech Prusecki, kl. IV „a”
Dużo przygód w kilka dni
Pewnego dnia już po majówce pani zaproponowała kartkówkę o ogórkach i pietruszkach.
- Planuję za tydzień klasówkę o kaktusach, więc, dzieci, uśmiech na twarzy i dwuosobowa fryzura.
Chciałam też się umówić z przyjaciółką o późnej godzinie na naukę o wiewiórkach. Gdy szłyśmy do szkoły, zauważyłyśmy parę kochających się sokołów i dających sobie „uczynny” pocałunek. Kiedy doszłyśmy, chciałyśmy spróbować pogłaskać tchórzliwego królika w naszej klasie o imieniu „Burak”. Szczegół w tym króliku jest taki, że umie nurkować i nakładać kapelusz. W końcu zaczęła się kartkówka, którą można napisać wiele razy, a była z wyrazami z „ó” i „u”, na przykład piórnik, instuktor, róg, różdżka i wróżba. Wreszcie skończyłyśmy kartkówkę. A jednak nie była o ogórkach.
Gdy wróciłam do domu, to zobaczyłam szczury w pobliżu mojej bluzki, a one prosiły tylko o miód. O północy przyjechał wujek na ratunek. W uszach było dużo hałasu, a rano musiałam kupić nową półkę na miód.
To na tyle tej przygody.
Piotr Podborowski, Oskar Stodulski, Viktoriia Datska, kl. IV „a”
Moja przygoda ze szkoły
Pewnego dnia poszedłem do szkoły i zobaczyłem królika, który wskoczył na drzewo.
Kiedy zwierzę z niego zeskoczyło, umówił się z panią na klasówkę. Z kolei moja przyjaciółka zobaczyła wiewiórkę, która w pyszczku ogórka, miód, kaktusa i kawałek buraka. Później sokół przyleciał do klasy, wtedy usiadł na róg mojego piórnika. W pobliżu wisiała bluzka z pietruszką i uśmiechem. Przyszedł wujek z magiczną różdżką i zabrał mnie na majówkę. Powiedział mi, że kupuje sobie wróżbę o północy. W końcu wziął kapelusz i zabrał mnie na nurkowanie. Jutro planuje zabrać kartkówkę z matematyki.
Życie jest dziwne.
Weronika Starostecka, Dominik Sparzak, Adam Różański, kl. IV „a”
Przygody trójki dzieci
Pewnego dnia po majówce pani zrobiła mnóstwo kartkówek i klasówek.
Próbowaliśmy ściągać od przyjaciółki. Musieliśmy umówić się na poprawę sprawdzianów, które zjadła nam wiewiórka. Na przerwie zjedliśmy ogórka, który był w piórniku. W szafce znaleźliśmy wróżbę, wyczarowaliśmy z niej różdżkę, która działa tylko o północy. Późną porą wyczarowaliśmy królika, który je tylko miód i jest też tchórzem.
Nasz nauczyciel ma wzrok jak sokół, ale nie zauważył półki i dostał w głowę, urósł mu wielki guz, który wyglądał jak róg.
Na klasówce pani powiedziała nam szczegółowo, na czym polega chór.
W pobliżu szkoły w końcu instruktor otworzył sklep z bluzkami, kapeluszami, pietruszkami, kaktusami i burakami.
Jutro planujemy dwuosobowy konkurs nurkowania i kupujemy ucho z fryzurą uśmiechniętemu psu.
Po szkole musimy chodzić na lekcje ratunku do wujka.
Mój brat już umie wykonywać pocałunki w stronę rodziców.
Te przygody skończyły się emocjonująco.
Aleksander Gmys, Stanisław Szymański, Artem Beliavskyi, kl. IV „a”
Patryk i przygody
Pewnego dnia w pobliżu przyjaciółka Patryka podeszła do jego domu i zapytała, czy pójdą razem do szkoły.
Kiedy już szli, Patryk zapomniał kapelusza, musiał wrócić, a było już późno. W szkole się rozebrali i poszli na lekcje. Okazało się, że na polskim mieli klasówkę, a na matematyce kartkówkę. Kiedy skończyli zajęcia i szli do domu, zobaczyli wilka, ale uciekli. Gdy Patryk był już w domu, to zaczął grać. Później do drzwi zapukał wujek chłopca. Miał on założoną bluzę w kaktusy i buraki oraz kolorową fryzurę. Przyniósł mu ogórka, miód i pietruszkę, powiedział, że kupił to w „Biedronce”. Zaczął mówić, że niedługo majówka i że planuje pojechać nad morze. Będą nurkować, ale Patryk musi zrobić dobry uczynek, żeby go zabrał. Zamówi bilety i jutro pojadą na dwuosobowy wypoczynek. Powiedział tez Patrykowi, że upolował królika i się uśmieje.
Następnego dnia Helena pocałowała Patryka w szkole. Na drugiej przerwie chłopiec i koledzy się pokłócili. A Patryk, który bił się z kolegami, wyzwał ich od tchórzów.
Kiedy już się pogodzili, poszedł do domu i każdy żył długo i szczęśliwie.
Bartosz Libura, Julian Zuchniewski, Maria Jaroszek-Czerwienko, kl. IV „a”
Klasowa przygoda
Pewnego dnia po majówce mieliśmy klasówkę.
Podczas tej kartkówki próbowałem poderwać przyjaciółkę i się z nią umówić, gdyż wyglądała jak wiewiórka i lubiła ogórki oraz buraki.
W pobliżu była dwuosobowa ławka, na której siedział tchórz. Miał różową bluzkę i kapelusz, a pod nim śmieszną fryzurę i duże ucho. Miał też odwrócony uśmiech, a w ręku różdżkę. Nad nim wisiała półka z kaktusem, miodem i piórnikiem. Naprzeciwko tchórza zauważyłem basen, w którym siedział mój wujek i nurkował, ponieważ był instruktorem.
Było ciekawie.
List Przyrody do współczesnego człowieka
Judyta Gabiec, kl. VIII „a”
List Przyrody do współczesnego człowieka przekonujący go o jej wyjątkowej roli w jego życiu i obowiązkach wobec niej.
Ziemia, 12.11.2022 r.
Człowieku!
Na pewno zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego jestem Ci potrzebna. Jeżeli nie, to już Ci to udowadniam.
Gdybym nie istniała, czym byś oddychał? Moja część sprawia, że dwutlenek węgla zamienia się w powietrze i dzięki temu żyjemy. Ta część to roślinność. Na świecie jest ponad sześćdziesiąt tysięcy gatunków drzew! Ty je wycinasz również dla swoich korzyści, na przykład do produkcji mebli, papieru, instrumentów muzycznych czy zabawek. Jeżeli wycinasz drzewa, powinieneś również je sadzić!
Kolejnym powodem przekonującym o mojej wyjątkowej roli w Twoim życiu jest możliwość obcowania ze mną. Czy kiedykolwiek poszedłeś na spacer do lasu, aby „oczyścić” swoją głowę? Zapewne tak, a więc jest mi bardzo miło, że mogłam ugościć Cię w moim środowisku. Przebywanie wśród roślinności pozwala zapomnieć o problemach i nie tylko. Czy otrzymałeś dawkę relaksu, spokoju i ukojenia?.
Następnym argumentem potwierdzającym moją ważną rolę w Twoim życiu jest kontakt ze zwierzętami. To najbardziej oddani i szczerzy towarzysze, którzy zawsze wysłuchają, nigdy nie wyśmieją i nie zawiodą. Czy bez zwierząt Twoje życie byłoby takie samo? Zdecydowanie nie! Stałoby się nudne, szare i monotonne, bez jakichkolwiek barw.
Czy teraz uważasz, ze jestem Ci potrzebna? Miło mi, że możesz korzystać z moich wytworów, jednak mam do Ciebie jedną, naprawdę ważną prośbę. Kiedy następnym razem pójdziesz na spacer do lasu, proszę, abyś nie zaśmiecał swojego otoczenia. Żyjemy tam i ja, i Ty, potrzebujemy spokoju. Szanujmy siebie nawzajem!
Przyroda
Obrazek w nagłówku: Sprawdzone.pl
Codzienna dbałość o szkołę
Wywiad z Panią Krystyną Gaj
Judyta Gabiec: Na rozmowę ze mną zgodziła się Pani Krystyna Gaj, najlepsza Pani z obsługi w naszej szkole. Będziemy rozmawiać na temat Pani codziennej dbałości o szkołę. Chciałabym udowodnić, jak ważna jest Pani praca.
J.G.: Czy lubi Pani swoją pracę? Proszę o uzasadnienie.
Pani Krystyna Gaj: Lubię swoją pracę. Jestem cały czas wśród ludzi, młodzieży i nie muszę siedzieć w domu, zarabiam pieniążki na życie, opłaty i swoje przyjemności.
J.G.: Ile lat pracuje Pani w tej szkole i czy cały czas jest tak samo?
P.K.G.: W szkole pracuję od 1990 roku i to jest już trzydzieści dwa lata. Do roku 1999 była to szkoła podstawowa, a od 1999 r. do 2019 było to gimnazjum, teraz kolejne lata szkoła podstawowa.
J.G.: Jak zachowują się uczniowie w naszej szkole?
P.K.G.: Jak sama wiesz, uczniowie zachowują się różnie, jedni to tak, jakby ich szkole nie było, grzeczni, uprzejmi, a są i tacy, których zachowanie pozostawia wiele do życzenia.
J. G.: Czy zdradzi mi Pani sekret w swojej pracy?
P.K.G.: Sekret? Jako takiego to nie ma, jak już jest, no to po prostu sekret, jak się pracuje.
J.G.: Czy jest jakaś rzecz w tej szkole o której nie wiedzą uczniowie, a wie tylko Pani?
P.K.G.: Myślę, że uczniowie mogą nie wiedzieć, że kiedyś na podwórku były takie dwa baraki. W jednym było WC, a w drugim taka mała sala gimnastyczna, były tam piece kaflowe, w których panie paliły bardzo wcześnie rano o godz. 6, aby było ciepło, jak uczniowie przychodzili do szkoły. Kiedy przyszłam tu do pracy, to w korytarzu, gdzie są klasy nr 4, 8, 9, było przedszkole przez kilka lat, bo w budynku przedszkola trwał remont. Na korytarzu koło klasy nr 3 były dwa pomieszczenia: w jednym sklepik, a w drugim pan woźny miał swoje królestwo. A jeszcze wcześniej, zanim zaczęłam tu pracować, to w budynku były też mieszkania dla pracowników: tam, gdzie teraz jest biuro, stara biblioteka i gdzie teraz ma gabinet Pani Dyrektor (tam był też kiedyś gabinet dentystyczny). W pomieszczeniu, gdzie jest teraz biblioteka, młodzież miała swoją harcówkę, tam się spotykali harcerze.
J.G.: Co najbardziej lubi Pani robić w czasie swojej przerwy?
P.K.G.: Po prostu posiedzę, zjem śniadanie lub wypiję kawę
J.G.: Czy widzi Pani różnice pomiędzy zachowaniem uczniów, kiedy Pani zaczynała pracę, a teraz?
P.K.G.: Różnice? To może i jakieś tam są, no kiedyś to nawet zwykłe „dzień dobry” nie sprawiało uczniom kłopotu.
J.G.: Na zakończenie chciałabym jeszcze zapytać o Pani najważniejsze obowiązki? Proszę o podanie kilku przykładów.
P.K.G.: Jakie obowiązki? To proste. Muszę dbać o czystość szkoły, sprzątanie klas, gaszenie światła, jak wchodzicie do klas, dbać o kwiaty w klasach i korytarzach.
J.G.: Bardzo dziękuję za rozmowę. Dziękuję, że zechciała się Pani podzielić z nami swoją opowieścią.
Apel z okazji Święta Niepodległości
Dnia 10 listopada w naszej szkole odbył się apel upamiętniający 104. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Uczniowie wszystkich klas śpiewali pieśni patriotyczne.
Wystąpili:
Klasa I- “Jestem Polką i Polakiem”,
Klasa II- “Płynie, Wisła płynie”,
Klasa III- “Rota”
Klasa IV a- “Co to jest niepodległość” oraz Weronika Starostecka - “W listopadzie”,
Klasa IV b- “Przybyli ułani”,
Klasy V a, VI a i VI b- “Ojczyzno ma” oraz “Niepodległa, niepokorna”
Judyta Gabiec z klasy VIII a - “Taki kraj”
Michał Ilczuk i Filip Mazur z klasy VIII b z “Rotą”.
Na koniec uroczystości o godzinie 11. 11 wszyscy uczniowie zgromadzeni w sali odśpiewali hymn Polski w ramach akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej “Szkoła do hymnu”.
12
„Dzień Piżamy”
- 3
W dniu 9 listopada 2022 r. świętowaliśmy w naszej szkole „Dzień Piżamy”. Było dużo zabawy i śmiechu. Przy tej zabawie pamiętaliśmy również o głównych bohaterach tego święta – chorych dzieciach. Dla nich piżama, to często jedyne ubranie codzienne. Nasza placówka, w ramach tejże akcji charytatywnej zebrała kwotę 1170 zł. Zebrane pieniądze zostaną przekazane fundacji ,,GDY LICZY SIĘ CZAS”. Celem zbiórki było wsparcie finansowe dzieci przebywających na oddziałach onkologicznych.
Bardzo serdecznie dziękujemy Rodzicom, Uczniom i Pracownikom szkoły za wsparcie akcji. Pamiętajmy, że dobro wraca...
Organizatorzy:
Justyna Franciuk
Urszula Staszewska
Katarzyna Konwent
Konkurs „Ja i moje 19 dni”
W ramach Kampanii społecznej „19 Dni przeciw przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży” został ogłoszony konkurs „Ja i moje 19 dni”, który organizowany jest przez Fundację po DRUGIE. Celem Konkursu jest promowanie wiedzy i zachowań z zakresu przeciwdziałania przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży.
Praca konkursowa polega na napisaniu wiersza powiązanego z tematem konkursu, tj. z odczuciami uczestnika, jego emocjami, refleksjami na temat Kampanii 19 dni oraz problemu przez nią poruszanego tzn. przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży.
Przed wzięciem udziału w Konkursie użytkownik oraz jego opiekun prawny powinien zapoznać się z dołączonym Regulaminem.
Szczegółowych informacji na temat konkursu udzielają nauczyciele odpowiedzialni za realizację Kampanii w naszej szkole tj. M. Bendyk, K. Koniecko, K. Konwent.
Dzieci same się nie obronią! REAGUJ na przemoc wobec dzieci!
W naszym społeczeństwie ciągle jest wiele obaw związanych z reagowaniem w sytuacjach, gdy dziecko doświadcza przemocy ze strony rodziców lub opiekunów. Jak wynika z najnowszych badań Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, aż 60% respondentów zetknęło się z sytuacją krzywdzenia dziecka! Znaczna część świadków nie zareagowała… Co czwarta osoba przyznała, że nic nie zrobiła, chociaż była oburzona.
Brak reakcji często wynika z przeświadczenia, że nie powinniśmy się wtrącać w prywatne sprawy rodziny. To nieprawda. Reagowanie na przemoc wobec dzieci to nasz społeczny obowiązek Dzieci same nie potrafią się obronić. To rolą osób dorosłych jest ochrona dzieci.
Kampania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę ”REAGUJ na przemoc wobec dzieci” zachęca dorosłych do podejmowania działań w sytuacjach, gdy podejrzewają, albo widzą, że dziecko doświadcza przemocy. www.REAGUJ.fdds.pl
Wycieczka do Torunia, Poznania i Gniezna
W dniach 2, 3, 4 listopada 2022 uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Tolkmicku (z klas 5, 6b, 7, 8a, 8b) uczestniczyli w wycieczce szkolnej do Torunia, Poznania i Gniezna. Wycieczka została dofinansowana z programu Ministerstwa Edukacji i Nauki "Poznaj Polskę".
Pierwszym miejscem, który uczniowie zobaczyli był Toruń, a w nim Stare Miasto z ruinami Zamku Krzyżackiego, Krzywą wieżę oraz Rynek z pomnikiem Mikołaja Kopernika i Flisaka z żabkami. Uczniowie odwiedzili też dom patrona naszej szkoły Mikołaja Kopernika, gdzie zgromadzone są m.in. pamiątki po naszym Wielkim Astronomie. W Domu Legend w formie zabawy poznali najbardziej popularne legendy toruńskie.
Drugiego dnia uczestnicy wycieczki pojechali do Poznania, tutaj zwiedzili Historyczne Centrum Miasta Poznania (Wzgórze Przemysława, Ratusz, Pomnik Bamberki). W Rogalowym Muzeum poznali gwarę poznańską i legendę o św. Marcinie. Nauczyli się również wyrabiać rogale świętomarcińskie, na dowód tego otrzymali stosowne certyfikaty. Na koniec dnia był seans filmowy w kinie Helios, uczniowie obejrzeli film pt. "Serce dębu".
Trzeci dzień wycieczkowicze spędzili w Gnieźnie. W Muzeum Początków Państwa Polskiego przypomnieli sobie historię powstania państwa polskiego. Tu uczestniczyli w lekcji muzealnej "Legendarnne początki Polski", podczas której poznali stroje, uzbrojenie oraz przedmioty powszechnego użytku ówczesnych mieszkańców terenów Polski. Ostatnim miejscem odwiedzin była Katedra Gnieźnieńska, gdzie uczniowie zobaczyli i poznali historię Drzwi Gnieźnieńskich oraz grób św. Wojciecha.
Wieczorem, pełni wrażeń, zadowoleni wszyscy wrócili do Tolkmicka.
49
19 Dni przeciw przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży
Nasza szkoła w dniach 01 – 19 listopada będzie realizowała ogólnoświatową kampanię „19 Dni przeciwko przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży”.
Działania mające na celu edukowanie i profilaktykę w zakresie zapobiegania przemocy i krzywdzeniu dzieci i młodzieży przyczynią się do solidarności i aktywności na rzecz zrealizowania ogólnoświatowego celu jakim jest zakończenie przemocy.
Kolorem kampanii jest pomarańczowy, który ma ostrzegać przed niebezpieczeństwem i zagrożeniem, zatem działa profilaktycznie.
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka
Dręczą Cię w szkole, biją na podwórku, boisz się wychodzić z domu? Stałeś się celem ataku w internecie, jest hejt na Ciebie, ktoś wpuścił do sieci Twoje kompromitujące zdjęcie? Zostałeś sam, pogubiłeś się w życiu, straciłeś przyjaciela, nie masz z kim pogadać?
Nie jesteś sam! Zadzwoń pod numer 800 12 12 12. To telefon zaufania Rzecznika Praw Dziecka. Możesz też napisać do ekspertów na czacie, który znajdziesz na stronie Rzecznika: www.brpd.gov.pl
Czekają tam na Ciebie ludzie, którzy Ci pomogą. Za darmo. Nie musisz się przedstawiać ani mówić, skąd dzwonisz.
Czym są napoje energetyczne? Jak działają na organizm dzieci i młodzieży?
Napoje energetyczne przeznaczone są wyłącznie dla osób dorosłych i nie powinny być spożywane przez dzieci i młodzież, ponieważ zawierają składniki, które przyjmowane w dużych ilościach, zwłaszcza przez osoby o małej masie ciała (jak dzieci), mogą doprowadzić do przekroczenia dawek, przy których obserwuje się efekty toksyczne. Zdaniem naukowców, napoje energetyzujące zagrażają nie tylko zdrowiu, ale życiu. Już jedna puszka jest w stanie doprowadzić do zawału serca, co tyczy się zarówno starszych, jak i całkiem młodych osób.
Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Koszykową
Uczniowie naszej szkoły na Powiatowych Rozgrywkach w Piłkę Koszykową - grupa młodsza, w Młynarach w dniu 25 października 2022r., wywalczyli II miejsce.Uczniowie reprezentujący szkołę w rozgrywkach : Sebastian Andryszczyk, Maciej Janowicz, Wojciech Chojnowski, Bartosz Sierzputowski, Tymon Sokulski, Wiktor Miszkowicz, Bogumił Daczkowski, Szymon Siemaszko, Piotr Podborowski, Adam Ulidowski, Dominik Sparzak.Gratulujemy!!!Aneta Szemplińska
"Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” - wyniki po pierwszym zadaniu
"Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023" jest to roczny konkurs, w ramach którego uczniowie klasy VI "a" i VI "b" rywalizują o tytuł najlepszego znawcy zagadnień polonistycznych zapisanych w podstawie programowej na tym etapie kształcenia. Wszystkie zadania są realizowane podczas lekcji języka polskiego.
Pierwsze zadanie polegało na napisaniu charakterystyki koleżanki lub kolegi z klasy. Każdy uczeń mógł zdobyć 11 punktów.
Najwięcej - po 8 punktów - uzyskały następujące osoby:
Kl. VI "a"
Izabella Szulc
Bartosz Sierzputowski
Maksymilian Uhryn
Kl. VI "b"
Luiza Lebioda
Anna Sępka
Fragmenty prac powyższych uczniów zostaną opublikowane na stronie naszej szkoły w "Kąciku literackim" ("Okiem ucznia").
Gratulujemy!
Ewa Szrepfer
Elbląskie Targi Pracy i Edukacji
W dniu 19 października uczniowie klas 8a i 8b wzięli udział w Elbląskich Targach Pracy i Edukacji w Hali Sportowo-Widowiskowej przy Alei Grunwaldzkiej 135 w Elblągu. Podczs Targów mieli możliwość zapoznania się z ofertą edukacyjną elbląskich szkół ponadpodstawowych. Mieli również możliwość porozmawiania z uczniami i nauczycielami tych szkół. Oferta była bardzo bogata, każda prezentująca się szkoła miała do pokazania, zaoferowania coś wyjątkowego związanego z profilem i specyfiką szkoły: np.uczniowie z Zespołu Szkół Gospodarczych częstowali przepysznym tortem, a uczniowie z Zespołu Szkół Mechanicznych prezentowli drukowanie drukarką 3D. Była możliwość zabrania ze sobą ulotek z opisem szkół i zawodów, których można wyuczyć się w danej szkole.
Mamy nadzieję, że wizyta naszych uczniów na Targach pomoże im w trudnym wyborze szkoły ponadpodstawowej.
Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Ręczną
Uczniowie naszej szkoły na Powiatowych Rozgrywkach w Piłkę Ręczną - grupa młodsza, w Gronowie Elbląskim w dniu 18 października 2022r., wywalczyli II miejsce.Uczniowie reprezentujący szkołę w rozgrywkach : Sebastian Andryszczyk, Maciej Janowicz, Wojciech Chojnowski, Bartosz Sierzputowski, Tymon Sokulski, Wiktor Miszkowicz, Bogumił Daczkowski, Szymon Siemaszko.
Gratulujemy!!!
Aneta Szemplińska
Dzień Nauczyciela
W dniu 14 października 2022 w Szkole Podstawowej w Tolkmicku odbyła się uroczysta akademia z okazji Święta Edukacji Narodowej. Cała społeczność szkolna zebrała się w budynku przy ulicy Szkolnej 20. Uczniowie przynieśli dla swoich nauczycieli kwiaty i słodkie upominki aby podziękować im za piękną pracę pedagogiczną.
Podczas akademii odbyło się ślubowanie uczniów klas 1 i 2. Najmłodsi uczniowie w obecności starszych koleżanek i kolegów , Pani Dyrektor, nauczycieli, rodziców ślubowali na sztandar szkolny być dobrymi uczniami oraz koleżankami i kolegami, sumiennie wykonywać obowiązki uczniowskie, dbać o przyrodę.
Po ślubowaniu Pani Dyrektor Anetta Gulbertowicz podziękowała wszystkim nauczycielom i pracownikom szkoły za ich sumienną pracę zawodową, złożyła również im najserdeczniejsze życzenia.
Uczniowie z klas 4a, 5, 6a i 7 przedstawili krótki program artystyczny słowno-muzyczny.
Życzenia dla nauczycieli oraz pracowników szkoły złożyła na ręce Pani Dyrektor Pani Burmistrz Magdalena Dalman.
29
Szkolne Rozgrywki w Tenisa Stołowego
W dniu 10 października 2022r. odbyły się Szkolne Rozgrywki w Tenisa Stołowego. Organizatorem oraz sędzią głównym zawodów była pani Aneta Szemplińska. Uczniowie z klas IV - VIII rywalizowali w czterech kategoriach. Po zaciętej rywalizacji kolejność miejsc jest następująca:Grupa młodsza - dziewczynkiI m. Julia Idzikowwska kl.IVaII m. Zofia Stepnowska kl.IVaIII m. Magdalena Brzeska kl.IVbGrupa młodsza - chłopcyI m. Wojciech Chojnowski kl. IVaII m. Bogumił Daczkowski kl. VIII m. Dominik Sparzak kl. IVaGrupa starsza - dziewczynkiI m. Natalia Sangowska kl.VIIII m. Hanna Laurukievich kl.VIIIII m. Justyna Guzy kl. VIII bGrupa starsza - chłopcyI m. Dawid Zyśkowski kl. VIIIbII m. Łukasz Popiołek kl.VIIIaIII m. Konrad Staszewski kl. VIIIaGratulujemy i życzymy powodzenia w przyszłym roku!!!
Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Koszykową
W dniu 11 października w Młynarach odbyły się Powiatowe Rozgrywki w Piłkę Koszykową dziewcząt z klas IV-VI. Drużyna z naszej szkoły w składzie:Weronika Szwarc, Magdalena Rudak, Marta Mostowiec, Nadia Siedlar, Weronika Sparzak, Izabela Szulc, Michalina Rogowska, Aleksandra Siemaszko, Urszula Stołycia, Nadia Górska, Nela Pawłowska zajęła w tych rozgrywkach III miejsce.
Gratulujemy!!!
Archiwum Aktualności
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Sierpień 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Luty 2023
- Styczeń 2023
- Grudzień 2022
- Listopad 2022
- Wszystkie