- „Mistrz Lekkiego Pióra 2024/2025” - fragmenty najlepszych listów
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych rozprawek na temat: „Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów” – William Szekspir (zadanie piąte)
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych rozprawek na temat: „Dobro jest jak magnes – przyciąga dobrych ludzi” – John Wooden (zadanie czwarte)
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych listów do bohatera literackiego (zadanie trzecie)
- Lektura na przerwę wielkanocną
- Książka na walentynki
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024 – fragmenty najlepszych opowiadań inspirowanych obrazem „Babel 2” Jerzego Dudy-Gracza (zadanie 2.)
- Książka na święta …
- Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024 – fragmenty najlepszych listów do autora książki (zadanie 1.)
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” – fragmenty najciekawszych listów promujących wybraną lekturę (szóste zadanie)
- Nietuzinkowe opowiadania z „nie” klasy IV„a”
- Aurelia poleca… ENCANTO
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” – fragmenty najlepszych prac (drugie zadanie – opowiadanie z opisem przeżyć wewnętrznych)
- Układamy zabawne dyktando z wyrazami z ó i u – klasa IV „a”
- List Przyrody do współczesnego człowieka
- Codzienna dbałość o szkołę
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” - wyniki po pierwszym zadaniu
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” – wyniki rocznego konkursu
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” – podsumowanie szóstego zadania
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” - podsumowanie rocznego konkursu
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – fragmenty rozprawek (piąte zadanie)
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - podsumowanie piątego zadania
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – czwarte zadanie
- „Co się działo dalej z najdroższym bananem świata?” – fragmenty najlepszych opowiadań
- „Co się działo dalej z najdroższym bananem świata?” – podsumowanie konkursu czytelniczo-literackiego dla klas V i VI
- Opowiadanie Patrycji Niewiadomskiej wyróżnione w międzyszkolnym konkursie literackim
- Judyta Gabiec poleca Zwiadowców część II
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - podsumowanie czwartego zadania
- Legendy o Stradance
- Rozprawki Julii i Marcela
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - trzecie zadanie konkursowe - podsumowanie
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – trzecie zadanie konkursowe
- Szkolny Konkurs Polonistyczny „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - drugie zadanie
- Mistrz Lekkiego Pióra - pierwsze zadanie konkursowe 2021/22 - klasa 8
- Mistrz Lekkiego Pióra - drugie zadanie konkursowe 2021/22- klasa 8
- Rozprawka Emilii Daczkowskiej
- Szkolny Konkurs Polonistyczny „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - pierwsze zadanie
- Rozprawka Julii Ciszewskiej
- Recenzja Zwiadowcy Judyty Gabiec
Opowiadanie Patrycji Niewiadomskiej wyróżnione w międzyszkolnym konkursie literackim
Patrycja Niewiadomska, kl. VIII
Opowiadanie wyróżnione w międzyszkolnym konkursie literackim
„Dokończ historię….” w kwietniu 2022 r.
,,Powitanie w nowej szkole”
Wszystko zaczęło się pewnego wrześniowego poranka, gdy jedna, a może jeden ze świeżo upieczonych pierwszoklasistów, wyrusza na podbój nowej szkoły. Ale zacznijmy od początku…
Smacznie śpię, aż tu nagle dryn, drynn, drrynn, drrrrynnn…. budzik wyrywa mnie ze snu. Nie otwierając oczu, wściekły usiłuję go wyłączyć, by powrócić w objęcia Morfeusza i dalej marzyć i śnić… Udało się. Zamykam oczy i... odpływam, unoszę się i po chwili jestem w ZST - szkole mych marzeń i snów…
Nie mogę uwierzyć własnym oczom, że znajduję się w mojej wymarzonej szkole. Czuję się jak w niebie. Nie dowierzając, robię kilka energicznych kroków. Wychodzę zza rogu i widzę szeroki korytarz wypełniony kolorowymi plakatami witającymi nowych uczniów, jest przepełniony obcymi mi osobami.
Czuję się trochę zagubiony i skrępowany w nowym otoczeniu, staram się być mało zauważalny i przechodzę na drugą, cichszą stronę holu, w której dostrzegam wysokiego, szczupłego chłopca stojącego samotnie przy otwartym oknie. Starając się nawiązać z nim rozmowę, pytam:
- Cześć, jak masz na imię i w której jesteś klasie?
Chłopiec niepewnie mierzy mnie wzrokiem, po czym odpowiada:
- Nazywam się Marcin i jestem w klasie 1c, a ty?
- Oo, to świetnie, ja mam na imię Adam i też jestem w tej klasie - odpowiadam, ciesząc się, że poznaję nowego kolegę, który wydaje się sympatyczny.
Obaj nie wiemy, do której sali mamy się udać, ponieważ szkoła jest ogromna. Idziemy korytarzami, rozglądając się za informacją dla pierwszoklasistów dotyczącą pomieszczenia, w którym mamy się spotkać z całą klasą. Rozmawiając, coraz lepiej się poznajemy. Nagle słyszymy głośne śpiewy i odgłosy biegnących w naszą stronę uczniów. Nie wiemy, co się dzieje, więc postanawiamy stanąć z boku. Wtem w korytarz wbiega grupa chłopców przebranych w stroje księżniczek. Mają na sobie długie suknie, peruki i makijaż. Za nimi idzie nauczycielka przebrana za czarownicę. Jest blada jak ściana, ma garbaty nos i czarny, spiczasty kapelusz, a w ręku trzyma ogromną, pozłacaną miotłę.
Parada przechodzi obok nas i znika za rogiem, kierując się do wyjścia. Na początku nie możemy uwierzyć w to, co widzimy, stoimy zdziwieni aż do chwili, gdy podnosimy głowy i patrzymy na siebie. Nie możemy już wytrzymać i wybuchamy głośnym śmiechem. Emocje powoli opadają, a odgłosy cichną, wtedy podchodzi do nas pan ubrany w garnitur, który prowadzi nas do klasy numer 18. Z jego plakietki na marynarce odczytujemy, że jest on dyrektorem nowej szkoły. Wszystko więc idzie jak z płatka. Po pokonaniu kilku zakrętów znajdujemy się przed dużymi, drewnianymi drzwiami naszej klasy. Wchodzimy do sali biologicznej, w której na ścianach wiszą plakaty ze zwierzętami i roślinami, a w rogu klasy stoi duże akwarium z czerwoną ośmiornicą. Jednak największą uwagę przyciąga szkielet człowieka o imieniu Kostek. Na jego szyi wisi czerwony krawat w niebieskie kropki, a wielkie oczy zwisają mu na sprężynach. Na widok Kostka ogarnia mnie śmiech, jednak nie daję tego po sobie tego poznać i zachowuję powagę. Rozglądamy się z kolegą po klasie i zauważamy, że wszystkie ławki są już zajęte z wyjątkiem pierwszej przy biurku nauczyciela. Adam patrzy na mnie z niedowierzaniem i mówi na cały głos:
-Co jeszcze nas tutaj spotka, bo jak do tej pory jest bardzo ciekawie!
Wszyscy obecni uczniowie wraz z nauczycielką, chociaż się jeszcze nie znają, zaczynają śmiać się do łez. Zajmujemy wolne miejsce.
Po chwili ktoś puka do drzwi. W progu klasy znów widzimy księżniczki oraz czarownicę, które po wejściu zaczynają śpiewać powitalny hymn na cześć pierwszoklasistów, a później rozdają nam amulety w kształcie gołębi. Wszyscy po raz kolejny zaczynają się śmiać. Klasa wstaje i zaczyna tańczyć z przebranymi uczniami. Jak się okazuje, przebierańcami są chłopcy z najstarszej klasy, a takie przywitanie w ZST to szkolna tradycja.
W pewnym momencie wydaje mi się, że słyszę stłumiony dźwięk szkolnego dzwonka dobiegający z drugiego końca budynku. Nagle zrywam się z łóżka i uświadamiam sobie, że to był tylko piękny sen.