- „Mistrz Lekkiego Pióra 2024/2025” - fragmenty najlepszych listów
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych rozprawek na temat: „Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów” – William Szekspir (zadanie piąte)
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych rozprawek na temat: „Dobro jest jak magnes – przyciąga dobrych ludzi” – John Wooden (zadanie czwarte)
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych listów do bohatera literackiego (zadanie trzecie)
- Lektura na przerwę wielkanocną
- Książka na walentynki
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024 – fragmenty najlepszych opowiadań inspirowanych obrazem „Babel 2” Jerzego Dudy-Gracza (zadanie 2.)
- Książka na święta …
- Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024 – fragmenty najlepszych listów do autora książki (zadanie 1.)
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” – fragmenty najciekawszych listów promujących wybraną lekturę (szóste zadanie)
- Nietuzinkowe opowiadania z „nie” klasy IV„a”
- Aurelia poleca… ENCANTO
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” – fragmenty najlepszych prac (drugie zadanie – opowiadanie z opisem przeżyć wewnętrznych)
- Układamy zabawne dyktando z wyrazami z ó i u – klasa IV „a”
- List Przyrody do współczesnego człowieka
- Codzienna dbałość o szkołę
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” - wyniki po pierwszym zadaniu
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” – wyniki rocznego konkursu
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” – podsumowanie szóstego zadania
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” - podsumowanie rocznego konkursu
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – fragmenty rozprawek (piąte zadanie)
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - podsumowanie piątego zadania
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – czwarte zadanie
- „Co się działo dalej z najdroższym bananem świata?” – fragmenty najlepszych opowiadań
- „Co się działo dalej z najdroższym bananem świata?” – podsumowanie konkursu czytelniczo-literackiego dla klas V i VI
- Opowiadanie Patrycji Niewiadomskiej wyróżnione w międzyszkolnym konkursie literackim
- Judyta Gabiec poleca Zwiadowców część II
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - podsumowanie czwartego zadania
- Legendy o Stradance
- Rozprawki Julii i Marcela
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - trzecie zadanie konkursowe - podsumowanie
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – trzecie zadanie konkursowe
- Szkolny Konkurs Polonistyczny „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - drugie zadanie
- Mistrz Lekkiego Pióra - pierwsze zadanie konkursowe 2021/22 - klasa 8
- Mistrz Lekkiego Pióra - drugie zadanie konkursowe 2021/22- klasa 8
- Rozprawka Emilii Daczkowskiej
- Szkolny Konkurs Polonistyczny „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - pierwsze zadanie
- Rozprawka Julii Ciszewskiej
- Recenzja Zwiadowcy Judyty Gabiec
„Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych rozprawek na temat: „Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów” – William Szekspir (zadanie piąte)
Anna Sępka, kl. VII „b” – 16/18 p.
Wielu ludzi uważa, że poprzez życiowe błędy najlepiej się uczymy i formujemy nasze poglądy. Moim zdaniem jest to prawda, ponieważ bez nietrafnych decyzji nie poznalibyśmy swoich potrzeb, zdań na dany temat itd. Postaram się to udowodnić w dalszej części pracy.
Po pierwsze, nie rozwiniemy samoświadomości bez popełniania jakichkolwiek błędów. Musimy szukać różnych sposobów, aby zdobyć wiedzę o sobie. Lektura Charlesa Dickensa „Opowieść wigilijna” może w pewien sposób to wytłumaczyć. Główny bohater – posępny, oziębły Scrooge – zawsze unikał spotkań towarzyskich. Odpędzał od siebie nawet członków swojej rodziny. W Wyniku tego odwiedziły go trzy duchy, aby oznajmić, że jeśli tak dalej będzie się zachowywał, to jego przyszłość będzie okropna i jeszcze bardziej samotna. Wystraszony Scrooge postanowił żyć inaczej. Odnowił kontakty z rodziną i odnalazł swój idealny sposób życia. Tak więc niektórzy chcą żyć samotnie, a inni jeszcze inaczej, jednak to my sami musimy uświadomić sobie, jaki będzie miało na nas wpływ.
Nela Pawłowska, kl. VII „a” – 13/18 p.
Pierwszy argument dotyczy straty ważnej osoby, którą kocha się nad życie, a wskutek błędnej decyzji zostawiło się ją, aż do poczucia winy i tęsknoty za dawną więzią. Przywołam na potwierdzenie tego argumentu bohatera książki „Pax” Sary Pennypacker, który wypełniwszy wolę ojca, zostawił futrzastego przyjaciela w lesie na przetrwanie wielu zimnych nocy. Peter jednak po zrozumieniu, że podjął złą decyzję, postanowił za wszelką cenę odnaleźć lisa i zaprowadzić go do domu dziadka, z którym został po wyjeździe taty.
Michalina Rogowska, kl. VII „a” – 13/18 p.
Nie ma osoby, która nigdy w życiu nie popełniła żadnego błędu. Jednak ważne jest to, żeby umieć się do niego przyznać i skupić na jego naprawieniu. Moim zdaniem uczenie się na błędach daje nam większe doświadczenie życiowe, co postaram się udowodnić w dalszej części pracy.
Zacznę od tego, że aby poprawić niestosowne zachowanie, trzeba je zrozumieć i wyciągnąć tego wnioski. Przykład potwierdzający słuszność tego argumentu znajdziemy w książce pt. „Mały Książę” Antoine’a de Saint-Exupery’ego, w której główny bohater po rozmowie z lisem zrozumiał to, jak ważna i jedyna w swoim rodzaju była dla niego Róża. Od tamtej pory zajmował się chronieniem i troszczeniem o nią.
Aleksandra Siemaszko, kl. VII „a” – 13/18 p.
Zacznę od tego, że warto zrozumieć skutki i konsekwencje błędów, które popełniamy. Przykład potwierdzający słuszność tego argumentu zawiera lektura „Opowieść wigilijna” Charlesa Dickensa. Główny bohater tej książki nienawidził towarzystwa i źle traktował innych ludzi. Gdy odwiedziły go duchy, pokazały mu, jak będzie wyglądać przyszłość, jeśli będzie się tak dalej zachowywać. Srooge pokochał Boże narodzenie, wysłał pracownikowi największego indyka i po świętach dał mu podwyżkę. Od tej pory stał się uśmiechniętym człowiekiem, życzliwym wobec innych i pomocnym.
Izabella Szulc, kl. VII „a” – 13/18 p.
Po trzecie, ważne jest zauważenie swojej winy, co idealnie potwierdza postawa Agnieszki Chylińskiej, która w przeszłości była osobą wulgarną, piła, paliła i narkotyzowała się. Z czasem jednak kobieta zrozumiała swój błąd. Teraz jest matką trójki dzieci, dobrą żoną i znaną na skalę krajową piosenkarką. Uczy innych, jak postępować i radzić z problemami, które ona kiedyś przeżywała.
[…] dobre wartości nie biorą się znikąd, trzeba na nie zapracować, ale efekty są tego warte.
Maksymilian Uhryn, kl. VII „a” – 13/18 p.
Po pierwsze, gdy ktoś popełni błąd, nie powinniśmy go od razu odrzucać, gdyż może się poprawić. Przykładem potwierdzającym ten argument jest sytuacja z utworu „Chłopcy z Placu Broni” Ferenca Molnara, w której jeden z bohaterów, Gereb opuścił przyjaciół i dołączył do ich największego rywala, lecz chłopiec się poprawił, a koledzy mu wybaczyli. […]
Jak wynika z przywołanych przeze mnie argumentów, błędy można popełniać i można się na nich uczyć, trzeba tylko potrafić je zauważyć w sobie.