- „Mistrz Lekkiego Pióra 2024/2025” - fragmenty najlepszych listów
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych rozprawek na temat: „Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów” – William Szekspir (zadanie piąte)
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych rozprawek na temat: „Dobro jest jak magnes – przyciąga dobrych ludzi” – John Wooden (zadanie czwarte)
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych listów do bohatera literackiego (zadanie trzecie)
- Lektura na przerwę wielkanocną
- Książka na walentynki
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024 – fragmenty najlepszych opowiadań inspirowanych obrazem „Babel 2” Jerzego Dudy-Gracza (zadanie 2.)
- Książka na święta …
- Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024 – fragmenty najlepszych listów do autora książki (zadanie 1.)
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” – fragmenty najciekawszych listów promujących wybraną lekturę (szóste zadanie)
- Nietuzinkowe opowiadania z „nie” klasy IV„a”
- Aurelia poleca… ENCANTO
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” – fragmenty najlepszych prac (drugie zadanie – opowiadanie z opisem przeżyć wewnętrznych)
- Układamy zabawne dyktando z wyrazami z ó i u – klasa IV „a”
- List Przyrody do współczesnego człowieka
- Codzienna dbałość o szkołę
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” - wyniki po pierwszym zadaniu
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” – wyniki rocznego konkursu
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” – podsumowanie szóstego zadania
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” - podsumowanie rocznego konkursu
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – fragmenty rozprawek (piąte zadanie)
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - podsumowanie piątego zadania
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – czwarte zadanie
- „Co się działo dalej z najdroższym bananem świata?” – fragmenty najlepszych opowiadań
- „Co się działo dalej z najdroższym bananem świata?” – podsumowanie konkursu czytelniczo-literackiego dla klas V i VI
- Opowiadanie Patrycji Niewiadomskiej wyróżnione w międzyszkolnym konkursie literackim
- Judyta Gabiec poleca Zwiadowców część II
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - podsumowanie czwartego zadania
- Legendy o Stradance
- Rozprawki Julii i Marcela
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - trzecie zadanie konkursowe - podsumowanie
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – trzecie zadanie konkursowe
- Szkolny Konkurs Polonistyczny „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - drugie zadanie
- Mistrz Lekkiego Pióra - pierwsze zadanie konkursowe 2021/22 - klasa 8
- Mistrz Lekkiego Pióra - drugie zadanie konkursowe 2021/22- klasa 8
- Rozprawka Emilii Daczkowskiej
- Szkolny Konkurs Polonistyczny „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - pierwsze zadanie
- Rozprawka Julii Ciszewskiej
- Recenzja Zwiadowcy Judyty Gabiec
W czasie lekcji języka polskiego uczniowie z klasy IV „a” układali w grupach zabawne dyktanda ze wskazanymi wyrazami zawierającymi „ó”, „u”. W ten sposób doskonalili swoje umiejętności ortograficzne i językowe. Ujawnili też swoją wyobraźnię i pomysłowość, by uporać się z tym niełatwym zadaniem. Ich prace podlegały różnorodnej ocenie.
Do klasowego dyktanda zostało wybrane opowiadanie Julii Idzikowskiej, Zofii Stepnowskiej i Wojciecha Pruseckiego, którzy uwzględnili wszystkie wyrazy z rozsypanki oraz popełnili najmniej błędów.
Ponadto uczniowie wybrali najśmieszniejsze dla nich historie. Najbardziej spodobały im się teksty trzech grup w składzie: Piotr Podborowski, Oskar Stodulski, Viktoriia Datska (I), Weronika Starostecka, Dominik Sparzak, Adam Różański (II), Aleksander Gmys, Stanisław Szymański, Artem Beliavskyi (III).
Poniżej zostały zamieszczone wszystkie teksty uczniowskie, gdyż obfitują w humorystyczne skojarzenia.
E. Szrepfer
Julia Idzikowska, Zofia Stepnowska, Wojciech Prusecki, kl. IV „a”
Dużo przygód w kilka dni
Pewnego dnia już po majówce pani zaproponowała kartkówkę o ogórkach i pietruszkach.
- Planuję za tydzień klasówkę o kaktusach, więc, dzieci, uśmiech na twarzy i dwuosobowa fryzura.
Chciałam też się umówić z przyjaciółką o późnej godzinie na naukę o wiewiórkach. Gdy szłyśmy do szkoły, zauważyłyśmy parę kochających się sokołów i dających sobie „uczynny” pocałunek. Kiedy doszłyśmy, chciałyśmy spróbować pogłaskać tchórzliwego królika w naszej klasie o imieniu „Burak”. Szczegół w tym króliku jest taki, że umie nurkować i nakładać kapelusz. W końcu zaczęła się kartkówka, którą można napisać wiele razy, a była z wyrazami z „ó” i „u”, na przykład piórnik, instuktor, róg, różdżka i wróżba. Wreszcie skończyłyśmy kartkówkę. A jednak nie była o ogórkach.
Gdy wróciłam do domu, to zobaczyłam szczury w pobliżu mojej bluzki, a one prosiły tylko o miód. O północy przyjechał wujek na ratunek. W uszach było dużo hałasu, a rano musiałam kupić nową półkę na miód.
To na tyle tej przygody.
Piotr Podborowski, Oskar Stodulski, Viktoriia Datska, kl. IV „a”
Moja przygoda ze szkoły
Pewnego dnia poszedłem do szkoły i zobaczyłem królika, który wskoczył na drzewo.
Kiedy zwierzę z niego zeskoczyło, umówił się z panią na klasówkę. Z kolei moja przyjaciółka zobaczyła wiewiórkę, która w pyszczku ogórka, miód, kaktusa i kawałek buraka. Później sokół przyleciał do klasy, wtedy usiadł na róg mojego piórnika. W pobliżu wisiała bluzka z pietruszką i uśmiechem. Przyszedł wujek z magiczną różdżką i zabrał mnie na majówkę. Powiedział mi, że kupuje sobie wróżbę o północy. W końcu wziął kapelusz i zabrał mnie na nurkowanie. Jutro planuje zabrać kartkówkę z matematyki.
Życie jest dziwne.
Weronika Starostecka, Dominik Sparzak, Adam Różański, kl. IV „a”
Przygody trójki dzieci
Pewnego dnia po majówce pani zrobiła mnóstwo kartkówek i klasówek.
Próbowaliśmy ściągać od przyjaciółki. Musieliśmy umówić się na poprawę sprawdzianów, które zjadła nam wiewiórka. Na przerwie zjedliśmy ogórka, który był w piórniku. W szafce znaleźliśmy wróżbę, wyczarowaliśmy z niej różdżkę, która działa tylko o północy. Późną porą wyczarowaliśmy królika, który je tylko miód i jest też tchórzem.
Nasz nauczyciel ma wzrok jak sokół, ale nie zauważył półki i dostał w głowę, urósł mu wielki guz, który wyglądał jak róg.
Na klasówce pani powiedziała nam szczegółowo, na czym polega chór.
W pobliżu szkoły w końcu instruktor otworzył sklep z bluzkami, kapeluszami, pietruszkami, kaktusami i burakami.
Jutro planujemy dwuosobowy konkurs nurkowania i kupujemy ucho z fryzurą uśmiechniętemu psu.
Po szkole musimy chodzić na lekcje ratunku do wujka.
Mój brat już umie wykonywać pocałunki w stronę rodziców.
Te przygody skończyły się emocjonująco.
Aleksander Gmys, Stanisław Szymański, Artem Beliavskyi, kl. IV „a”
Patryk i przygody
Pewnego dnia w pobliżu przyjaciółka Patryka podeszła do jego domu i zapytała, czy pójdą razem do szkoły.
Kiedy już szli, Patryk zapomniał kapelusza, musiał wrócić, a było już późno. W szkole się rozebrali i poszli na lekcje. Okazało się, że na polskim mieli klasówkę, a na matematyce kartkówkę. Kiedy skończyli zajęcia i szli do domu, zobaczyli wilka, ale uciekli. Gdy Patryk był już w domu, to zaczął grać. Później do drzwi zapukał wujek chłopca. Miał on założoną bluzę w kaktusy i buraki oraz kolorową fryzurę. Przyniósł mu ogórka, miód i pietruszkę, powiedział, że kupił to w „Biedronce”. Zaczął mówić, że niedługo majówka i że planuje pojechać nad morze. Będą nurkować, ale Patryk musi zrobić dobry uczynek, żeby go zabrał. Zamówi bilety i jutro pojadą na dwuosobowy wypoczynek. Powiedział tez Patrykowi, że upolował królika i się uśmieje.
Następnego dnia Helena pocałowała Patryka w szkole. Na drugiej przerwie chłopiec i koledzy się pokłócili. A Patryk, który bił się z kolegami, wyzwał ich od tchórzów.
Kiedy już się pogodzili, poszedł do domu i każdy żył długo i szczęśliwie.
Bartosz Libura, Julian Zuchniewski, Maria Jaroszek-Czerwienko, kl. IV „a”
Klasowa przygoda
Pewnego dnia po majówce mieliśmy klasówkę.
Podczas tej kartkówki próbowałem poderwać przyjaciółkę i się z nią umówić, gdyż wyglądała jak wiewiórka i lubiła ogórki oraz buraki.
W pobliżu była dwuosobowa ławka, na której siedział tchórz. Miał różową bluzkę i kapelusz, a pod nim śmieszną fryzurę i duże ucho. Miał też odwrócony uśmiech, a w ręku różdżkę. Nad nim wisiała półka z kaktusem, miodem i piórnikiem. Naprzeciwko tchórza zauważyłem basen, w którym siedział mój wujek i nurkował, ponieważ był instruktorem.
Było ciekawie.