- „Mistrz Lekkiego Pióra 2024/2025” - fragmenty najlepszych listów
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych rozprawek na temat: „Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów” – William Szekspir (zadanie piąte)
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych rozprawek na temat: „Dobro jest jak magnes – przyciąga dobrych ludzi” – John Wooden (zadanie czwarte)
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024” – fragmenty najlepszych listów do bohatera literackiego (zadanie trzecie)
- Lektura na przerwę wielkanocną
- Książka na walentynki
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024 – fragmenty najlepszych opowiadań inspirowanych obrazem „Babel 2” Jerzego Dudy-Gracza (zadanie 2.)
- Książka na święta …
- Mistrz Lekkiego Pióra 2023/2024 – fragmenty najlepszych listów do autora książki (zadanie 1.)
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” – fragmenty najciekawszych listów promujących wybraną lekturę (szóste zadanie)
- Nietuzinkowe opowiadania z „nie” klasy IV„a”
- Aurelia poleca… ENCANTO
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” – fragmenty najlepszych prac (drugie zadanie – opowiadanie z opisem przeżyć wewnętrznych)
- Układamy zabawne dyktando z wyrazami z ó i u – klasa IV „a”
- List Przyrody do współczesnego człowieka
- Codzienna dbałość o szkołę
- „Szóstoklasista Prymus Polonista 2022/2023” - wyniki po pierwszym zadaniu
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” – wyniki rocznego konkursu
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” – podsumowanie szóstego zadania
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” - podsumowanie rocznego konkursu
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – fragmenty rozprawek (piąte zadanie)
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - podsumowanie piątego zadania
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – czwarte zadanie
- „Co się działo dalej z najdroższym bananem świata?” – fragmenty najlepszych opowiadań
- „Co się działo dalej z najdroższym bananem świata?” – podsumowanie konkursu czytelniczo-literackiego dla klas V i VI
- Opowiadanie Patrycji Niewiadomskiej wyróżnione w międzyszkolnym konkursie literackim
- Judyta Gabiec poleca Zwiadowców część II
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - podsumowanie czwartego zadania
- Legendy o Stradance
- Rozprawki Julii i Marcela
- „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - trzecie zadanie konkursowe - podsumowanie
- „Mistrz Lekkiego Pióra 2021/2022” – trzecie zadanie konkursowe
- Szkolny Konkurs Polonistyczny „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - drugie zadanie
- Mistrz Lekkiego Pióra - pierwsze zadanie konkursowe 2021/22 - klasa 8
- Mistrz Lekkiego Pióra - drugie zadanie konkursowe 2021/22- klasa 8
- Rozprawka Emilii Daczkowskiej
- Szkolny Konkurs Polonistyczny „Piątoklasista Prymus Polonista 2021/2022” - pierwsze zadanie
- Rozprawka Julii Ciszewskiej
- Recenzja Zwiadowcy Judyty Gabiec
Judyta Gabiec, kl. VIII „a”
Codzienna dbałość o szkołę
Wywiad z Panią Krystyną Gaj
Judyta Gabiec: Na rozmowę ze mną zgodziła się Pani Krystyna Gaj, najlepsza Pani z obsługi w naszej szkole. Będziemy rozmawiać na temat Pani codziennej dbałości o szkołę. Chciałabym udowodnić, jak ważna jest Pani praca.
J.G.: Czy lubi Pani swoją pracę? Proszę o uzasadnienie.
Pani Krystyna Gaj: Lubię swoją pracę. Jestem cały czas wśród ludzi, młodzieży i nie muszę siedzieć w domu, zarabiam pieniążki na życie, opłaty i swoje przyjemności.
J.G.: Ile lat pracuje Pani w tej szkole i czy cały czas jest tak samo?
P.K.G.: W szkole pracuję od 1990 roku i to jest już trzydzieści dwa lata. Do roku 1999 była to szkoła podstawowa, a od 1999 r. do 2019 było to gimnazjum, teraz kolejne lata szkoła podstawowa.
J.G.: Jak zachowują się uczniowie w naszej szkole?
P.K.G.: Jak sama wiesz, uczniowie zachowują się różnie, jedni to tak, jakby ich szkole nie było, grzeczni, uprzejmi, a są i tacy, których zachowanie pozostawia wiele do życzenia.
J. G.: Czy zdradzi mi Pani sekret w swojej pracy?
P.K.G.: Sekret? Jako takiego to nie ma, jak już jest, no to po prostu sekret, jak się pracuje.
J.G.: Czy jest jakaś rzecz w tej szkole o której nie wiedzą uczniowie, a wie tylko Pani?
P.K.G.: Myślę, że uczniowie mogą nie wiedzieć, że kiedyś na podwórku były takie dwa baraki. W jednym było WC, a w drugim taka mała sala gimnastyczna, były tam piece kaflowe, w których panie paliły bardzo wcześnie rano o godz. 6, aby było ciepło, jak uczniowie przychodzili do szkoły. Kiedy przyszłam tu do pracy, to w korytarzu, gdzie są klasy nr 4, 8, 9, było przedszkole przez kilka lat, bo w budynku przedszkola trwał remont. Na korytarzu koło klasy nr 3 były dwa pomieszczenia: w jednym sklepik, a w drugim pan woźny miał swoje królestwo. A jeszcze wcześniej, zanim zaczęłam tu pracować, to w budynku były też mieszkania dla pracowników: tam, gdzie teraz jest biuro, stara biblioteka i gdzie teraz ma gabinet Pani Dyrektor (tam był też kiedyś gabinet dentystyczny). W pomieszczeniu, gdzie jest teraz biblioteka, młodzież miała swoją harcówkę, tam się spotykali harcerze.
J.G.: Co najbardziej lubi Pani robić w czasie swojej przerwy?
P.K.G.: Po prostu posiedzę, zjem śniadanie lub wypiję kawę
J.G.: Czy widzi Pani różnice pomiędzy zachowaniem uczniów, kiedy Pani zaczynała pracę, a teraz?
P.K.G.: Różnice? To może i jakieś tam są, no kiedyś to nawet zwykłe „dzień dobry” nie sprawiało uczniom kłopotu.
J.G.: Na zakończenie chciałabym jeszcze zapytać o Pani najważniejsze obowiązki? Proszę o podanie kilku przykładów.
P.K.G.: Jakie obowiązki? To proste. Muszę dbać o czystość szkoły, sprzątanie klas, gaszenie światła, jak wchodzicie do klas, dbać o kwiaty w klasach i korytarzach.
J.G.: Bardzo dziękuję za rozmowę. Dziękuję, że zechciała się Pani podzielić z nami swoją opowieścią.